(루이사 시복 재개 바티칸 발표문 2024년 8월 10일)
루이사 피카레타 시복 절차 (번역)
2024년 8월 10일
하느님의 종 루이사 피카레타의 시복 절차는 한 번도 종료된 적이 없으며, 항상 성인 시성 절차 성성에 계류 중이었습니다. 이 성성에서는 잠시 동안 공식적인 절차를 중단하였는데, 그 이유는 하느님의 종 루이사 피카레타의 영성, 사상, 그리고 저서들이 신앙교리성에 의해 연구 대상으로 제출되었기 때문입니다. 2019년에 신앙교리성은 해당 저서들이 신학적, 기독론적, 그리고 인간론적 측면에서 모호함을 드러낸다고 지적했습니다. 이는 교리적인 오류가 있는 것은 아니지만, 추가적인 평가가 필요했습니다. 이에, 신비주의 전문가 신학자의 지원을 통해 포스툴라치오는 이러한 지적에 대한 명확한 답변을 제출하였고, 신앙교리성은 하느님의 종의 저서와 사상에서 교회의 교리와 명백히 상충하는 진술이 없다는 결론을 내렸습니다. 이로 인해 2024년 6월, 신앙교리성은 시복 절차의 재개를 허락하는 "니힐 옵스타트"(무해성 판단)를 발행하였으며, 2024년 7월 8일 성인 시성 절차 성성에서 이 포스툴라치오에게 공식적으로 통보하였습니다.
성인 시성 절차 성성의 지침에 따라, 이미 진행 중인 시복 절차의 계속은 루이사 피카레타의 저서의 정본 및 비판적 판본의 출판과 반드시 동반되어야 하며, 이 작업은 시복 절차의 주체인 코라토의 "루이사 피카레타-P.F.D.V" 신자들의 공적 협회에 의해 진행되고, 트라니-바를레타-비스첼리에 대주교의 감독 하에 이루어져야 합니다. 이 판본에는 "서론과 관련 주석"이 포함되어야 하며, 이는 일부 페이지에서 드러나는 신의 정의에 대한 집착적 관점과 그로 인한 죄에 대한 보속적 신비주의가 역사적 맥락에서 기인한 것임을 밝히고, 오해를 불러일으킬 수 있는 표현들을 명확히 하는 데 중점을 두어야 합니다. 이 판본이 교회 당국에 의해 공식적으로 인정받는 유일한 판본이 될 것입니다. 모든 신적 의지 단체는 하느님의 종의 저서를 왜곡된 방식으로 읽거나, 자의적으로 번역 및 배포하는 것을 중지하고, 이 판본을 기준으로 삼아야 합니다.
시복 절차에 진정으로 관심이 있는 이들은 하느님의 종에 대한 신심을 영광의 신비의 관점에서 결단력 있게 재정비해야 할 것입니다. 십자가는 그리스도의 부활의 찬란한 신비 속에서 바라보고, 묵상하고, 받아들여야 합니다. 루이사의 저서를 읽을 때, 모든 이는 "저자의 의도에 더욱 주목하고, 교회의 가르침에 더 충실하게 따르며, 무엇보다도 신적 의지가 우리 시대의 남녀들에게 보내는 하느님 아버지의 자비로운 호소임을 자각해야 한다" (레오나르도 다스첸조 대주교, 2020년 3월 4일, 하느님의 종 루이사 피카레타에 관한 제4호 커뮤니케이션).
많은 신적 의지 단체들이 이미 이 방향으로 교회적 길을 걷고 있음을 객관적으로 인정하면서도, 아직 그렇게 하지 않은 이들은 "이 저서의 독서를 교회의 교리에 근거하고 품위 있는 삶의 윤리를 갖추며, 균형 있고 존중받는 선교적 선언이 신적 의지의 교리에서 비롯되어야 하며, 이를 통해 지역 교회의 사목 활동에 조화롭게 통합되어야 한다" (레오나르도 다스첸조 대주교, 상기 인용문)고 강조합니다.
이러한 관점에서, 주교들은 이러한 요건을 충족하는 신적 의지 단체들만을 그들의 교구 내에서 인정하고 승인하는 것이 가장 적절해 보입니다. 주교의 승인을 받은 후, 이러한 단체들은 트라니-바를레타-비스첼리에 대주교의 감독 하에 설립된 "루이사 피카레타-P.F.D.V" 신자들의 공적 협회에서 설립한 신적 의지의 가정에 소속될 수 있습니다. 이 협회는 하느님의 종 루이사 피카레타의 영성과 메시지를 전 세계적으로 따르는 이들에게 공식적인 참고 지침을 제공하는 구조입니다.
로마, 2024년 8월 10일
포스툴라치오
몬시뇰 파올로 리치
파올로 리지(Paolo Rizzi) 청원자의 시복 대의에 관한 소통 | 루이사 피카레타 공식 (luisapiccarretaofficial.org)
Cause of Beatification of Luisa Piccarreta
The Cause of Beatification of the Servant of God Luisa Piccarreta has never been closed, but has always been pending at the Dicastery for the Causes of Saints, which had temporarily suspended its cano-nical process. In fact, the spirituality, thought, and writings of the Servant of God had been submitted to the study of the Dicastery for the Doctrine of the Faith, which in 2019 pointed out that the writings presented some ambiguities of a theological, Christological, and anthropological nature; ambiguities that, while not doctrinal errors in themselves, required further evaluation. Through the support of a theologian expert in mysticism, the Postulation's clarifying responses to the aforementioned findings enabled the Dicastery for the Doctrine of the Faith to conclude that in the writings and thought of the Servant of God there are no statements that are blatantly in contrast with the doctrine of the Church. Thus in June 2024 the Dicastery for the Doctrine of the Faith issued the nihil obstat for the resumption of the Cause, which was formally notified by the Dicastery for the Causes of Saints to this Postulation on July 8, 2024.
According to the instructions of the Dicastery for the Causes of Saints, the continuation of the ca-nonical path, already in place, must necessarily be accompanied by the publication of the typical and critical edition of Luisa Piccarreta's Writings by the the actor of the Cause, the Public Association of the Faithful “Luisa Piccarreta-P.F.D.V” of Corato and under the supervision of the Archbishop of Trani-Barletta-Bisceglie. Such an edition should be accompanied by a relevant "Introduction and related notes" which, for the purpose of clarifying certain expressions that are easily conducive to misleading and erroneous interpretations of the Christian message, highlight the importance of the Lord's merciful and gratuitous love, which in some pages of the Writings is obscured due to the historical context in which they were drafted, a context marked by an obsessive view of God's justice and the consequent mysticism of reparation for sins. This edition will be the only one officially recognized by ecclesiastical authority. All Divine Will Groups will have to refer to it in order to correct harmful forms of spirituality, widespread in some Groups and brought about by a distorted reading of the Writings of the Servant of God, by their written dissemination or even by their arbitrary manipulation and translation into other languages.
Those who truly care about the Cause of Beatification are called to decisively orient or reorient their devotion to the Servant of God in the perspective of the mystery of glory: the cross is to be looked at, contemplated and welcomed in the resplendent mystery of the resurrection of Christ, victor over evil, sin and death. Reading Luisa's Writings, everyone should "feel encouraged to pay more attention to the author’s intention, in greater faithfulness to the teaching of the Church and above all in the awareness that the Divine Will is the Heavenly Father’s merciful appeal addressed to the free will of the men and women of our times, and never a threat to be hurled against the world corrupted by sin" (Msgr. Leonardo D'Ascenzo, Archbishop of Trani-Barletta Bisceglie, Communication No. 4 regarding the Servant of God Luisa Piccarreta, March 4, 2020).
While objectively recognizing that so many Divine Will Groups have implemented in this direction a decisive and evident path of ecclesiality, it is indispensable and incumbent on those who have not yet done so to strive " to anchor the reading of these writings in the doctrine of the Church and in a dignified conduct of life, making a balanced and respectful missionary proclamation spring from the doctrine of the Divine Will, a proclamation which has been harmoniously inserted into the pastoral activity of the local Churches" (Msgr. Leonardo D'Ascenzo, ibid.).
With this in mind, it seems most appropriate for bishops to recognize and admit into their ecclesiastical circumscriptions only those Divine Will Groups that meet the aforementioned requirements. After their bishop's approval, these groups can obtain the affiliation to the Family of the Divine Will, which was established by the Public Association of the Faithful "Luisa Piccarreta-P.F.D.V. " of Corato, a service structure under the supervision of the pro-tempore Archbishop of Trani-Barletta-Bisceglie, whose ecclesial figure the Dicastery for the Causes of Saints has always indicated as the official reference for those who follow the spirituality and message of the Servant of God Luisa Piccarreta throughout the world.
Rome, August 10, 2024
The Postulator
Msgr. Paolo Rizzi
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